Philips Cineos SHP9000

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Cineos SHP9000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

k2 20-12-2010
Geschreven voor: Philips Cineos SHP9000

Heel goede hoofdtelefoon, met een fantastisch mooi geluid En nu eens met een mooi vier meter lang kwalitatief hoogstaand snoer erbij. Het is niet een van de goedkoopste, maar je hebt er wel wat voor. Een echte aanrader.

LowieLovesToBuy 31-12-2009
Geschreven voor: Philips Cineos SHP9000

Wat een verrassing is de SHP9000! Ik heb hem een paar dagen in bezit en ben er heel blij mee.

Draagcomfort
De schelpen passen mooi over m'n oren. De druk is prettig, niet te veel. Het materiaal is zodanig dat het niet gaat broeien onder het schuim. Kanttekening: ik heb er nog geen uren mee gezeten. De hoofdtelefoon past direct: je hoeft de lengte van de boog niet eerst in te stellen, wat ikzelf irritant vind als er meerdere mensen gebruik van de hoofdtelefoon moeten maken.

Vormgeving
Smaken verschillen, maar ik vind hem er mooi uit zien. De SHP9000 is gemaakt van plastic (zoals zoveel hoofdtelefoons). Daardoor is hij licht. Hij doet mij zeker niet goedkoop aan. Als ik hem vergelijk met de Sennheiser HD595, dan vind ik de Philips er zeker degelijker uitzien. Hij is wel wat groter. Je zit dus wel met een heel apparaat op je hoofd.

Geluidskwaliteit
Het geluid is heel 'precies'. Dat wil zeggen dat lage tonen goed gedefinieerd blijven, geen zacht gebrom of zo, maar goed stevig. Echter: ook niet te zwaar, wat ik wel eens heb gehoord. De hoge tonen klinken mij heel fris en sprankelend in de oren. Ook hier weer echter niet te schel. Alle instrumenten blijven goed te onderscheiden. Drums hebben een lekkere 'punch', dus veel dynamiek. Het geluid is ook niet moe aan mijn oren, dus geen compressie op een of andere manier.

Ik heb dit getest met een Marantz DV7001 DVD/SACD speler, Denon PMA-700AE. Ik vergelijk het geluid van de SHP9000 met het geluid uit mijn speakers (B&W DM601-S3), met een draadloze Sennheiser HDR45 en met de Philips SHP2000 (voor 20 Euro te koop):

Speakers: hiermee komt de hoofdtelefoon het meest overeen. Hij klinkt beter in het laag, omdat ik met mijn speakers merk dat de akoestiek van mijn huiskamer bepaalde tonen versterkt. Dit pleit voor de SHP9000.

Sennheiser: De SHP9000 klikt duidelijk beter, vooral in het hoog is die laatste veel duidelijker en helderder. Verder is het draagcomfort stukken beter, maar de Sennheiser is dan ook een 'on-ear' hoofdtelefoon. Dat wordt snel heel zweterig. Ik zal de details besparen.

SHP2000: OK, met een knipoog vergeleken, maar ik was benieuwd of de extra Euro's nu duidelijk te horen zijn. Dat zijn ze gelukkig. Net als de Sennheiser klinken de hoge tonen bij de SHP2000 niet helder en duidelijk. Daarbij zijn ook de lage tonen minder gedefinieerd. Zoals je goed kunt horen bij een basloopje. Dat blijft bij de SHP9000 echt heel duidelijk. Bij de andere twee geteste hoofdtelefoons wordt het meer een brij lage tonen. Verder hoor je het montuur van de SHP2000 kraken als je je hoofd beweegt.

Duurzaamheid
Heb ik nog niet beoordeeld, maar het ziet er echt heel goed uit. Vooral de draad is degelijk. Omwonden met textiel en los te koppelen. Aan de versterker kant zit een extra metalen omhulsel (soort veer) die voorkomt dat de draad daar knakt. De hoofdtelefoon zelf beweegt soepel waar hij moet bewegen en voelt voor de rest heel stevig. Enige minpunt aan de draad is dat hij redelijk dun lijkt en in de verpakking strak opgerold zat. Die krinkels zitten er dus nog in, waardoor de draad krult. Je struikelt er dan makkelijk over. Maar het nadeel van een dunne draad is ook een voordeel: de draad is licht en trekt niet aan de hoofdtelefoon als je hem draagt.

Tot slot.
Philips doet zowel denken aan tandenborstels als aan tvs en geluidsinstallaties. Die kunnen toch nooit een hoofdtelefoon maken voor audiofielen? Wel dus! Als een audiofiel iemand is die (te) veel uitgeeft aan zijn/haar geluidsapparatuur, dan is de SHP9000 niet voor audiofielen: te goedkoop! Maar hij klinkt echt gewoon erg goed.

jempie 25-08-2009
Geschreven voor: Philips Cineos SHP9000

Heb deze aangeschaft na het lezen van enkele reviews en ik moet zeggen, hij levert een prima dynamiek zuiver bij lage tem hoge tonen... het bereik 5 - 40000 Hz, alhoewel buiten ons gehoorsveld is toch mooi megenomen.

ArnhemPCgebruiker 29-07-2009
Geschreven voor: Philips Cineos SHP9000

Deze hoofdtelefoon gekocht na het lezen van diverse beoordelingen. Het geluid is voortreffelijk: Goede strakke bastonen, sprankelend hoog. Vooral indrukwekkend bij het kijken van films.
Door goed te zoeken op Internet kun je vèr onder de 120 euro blijven.
Sterke punten: Een snoer met dubbele stekker, prettig zittende oorschelpen (ook na lange tijd treedt geen draagmoeheid op, is persoonlijk natuurlijk), kwaliteitssnoer met mantel van textiel, voelt degelijk aan, de praktijk moet dit nog bewijzen, tot slot: de geluidskwaliteit is buitengewoon goed.
Zwakke punten: De mini-jack die in de hoofdtelefoon gaat heeft een speciaal draaimechanisme. Dit lijkt niet gemakkelijk te vervangen bij een defect snoer. Hiervoor moet ik Philips nog contacteren.

Drummer 18-06-2009
Geschreven voor: Philips Cineos SHP9000

Als je een echte audioliefhebber bent kun je het beste naar een winkel gaan waar je gewoon vele modellen kunt testen. Niet naar de Mediamarkt maar naar een speciaalzaak. Helaas zijn die er steeds minder. Ik vergeleek er verschillende merken en modellen en vond deze Philips SHP de winnaar ook van modellen van andere merken die in een hogere prijsklassen liggen. Het ding zit lekker stevig maar is aangenaam uit te houden. Het frequentie bereik is groot 5-40000 Hz (hoewel dit bereik veel groter is dan je gehoor)Een uitstekende demping van ruis en een ongelooflijk mooi uitgebalanceerde dynamiek.
Mooie diepe bas en kristal helder hoog!

Ik kocht deze voor 120 EUR en gebruik hem voor het beluisteren van audio. Verder heb ik nog een Sennheiser HD215 van 110 EUR maar deze is qua geluidsprestaties ver onder het niveau van deze Philips. De (afschuwelijk lelijke) Sennheiser gebruik ik als drummer en heeft het enige voordel dat die sterker op je oren klemt en niet verschuift bij een beweeglijke drummer zoals ik.

De SPH9000 heb ik ter vervanging van mijn gesneuvelde Sony die wel het driedubbele heeft gekost van deze Philips. Maar ik kan alleen maar zeggen sorry Sony, maar Philips heeft jullie toch echt verslagen, jammer dat die Philips jongens zo bescheiden zijn!

En...een beetje nationaaltrots is ook niet verkeerd hè!!!